Service & Bemötande

Gott värdskap handlar om att överträffa gästernas förväntningar, allt för att nöjda gäster ska återkomma och rekommendera oss vidare. Ett välkomnande bemötande skall genomsyra hela organisationen och kommuniceras internt och externt. Hur får vi detta att fungera i en värld som också blir mer digitaliserad?Utbildningen pågår under tre dagar, först två efterföljande dagar och sedan ett uppföljningstillfälle, vilket ger dig möjlighet att använda verktygen på arbetsplatsen.

Sagt om kursen

”Nyttig kurs med ’value for money’ oavsett antal erfarenhetsår!”

”Utbildaren var väldigt bra. Han såg till att alla var delaktiga och med i konversationen.”

Om utbildningen

Nivå A riktar sig till dig som jobbar på positioner som inte har direktförsäljning till gästerna alternativt är ny inom branschen.

Nivå B riktar sig till dig som jobbar dagligen med service och bemötande samt försäljning eller har flera års erfarenhet av branschen.

Utbildningen innehåller verktyg för att kunna utveckla merförsäljning, storytelling, kundrelationer, kommunikation, och hur du använder digitala hjälpmedel för att fånga gästen så att hen blir nöjd.

Deltagaren får lära sig att behandla olika gäster enligt deras behov och önskan, samt lära sig hantera positiva och negativa servicesituationer. Merförsäljning är en viktig del och deltagarna bör kunna hantera försäljning och varumärkesbyggande. Förståelse för hur kroppsspråk och det talade språket kan påverka upplevt kundbemötande, ett leende eller blick kan göra skillnaden.

Datum och ort

Nivå A

3-4 oktober + 22 oktober, Växjö

17-18 oktober + 5 november, Vimmerby

Nivå B

1-2 oktober + 21 oktober, Visby

15-16 oktober + 4 november, Isaberg 

Anmälan. 

När du klickar här hamnar du direkt på YrkesAkademins anmälningssida och följer angivna instruktioner.
Kursen är helt kostnadsfri.