Service & Bemötande

Gott värdskap handlar om att överträffa gästernas förväntningar, allt för att nöjda gäster ska återkomma och rekommendera oss vidare. Ett välkomnande bemötande skall genomsyra hela organisationen och kommuniceras internt och externt. Hur får vi detta att fungera i en värld som också blir mer digitaliserad? Utbildningen pågår under 2 halvdagar, först två efterföljande dagar och sedan 2 uppföljningstillfällen, vilket ger dig möjlighet att använda verktygen på arbetsplatsen.

Om utbildningen

Utbildningen innehåller verktyg för att kunna utveckla merförsäljning, storytelling, kundrelationer, kommunikation, och hur du använder digitala hjälpmedel för att fånga gästen så att hen blir nöjd.

Deltagaren får lära sig att behandla olika gäster enligt deras behov och önskan, samt lära sig hantera positiva och negativa servicesituationer. Merförsäljning är en viktig del av utbildningen, där deltagaren lär sig hantera försäljning och varumärkesbyggande.

Kursen riktar sig till dig som jobbar dagligen med service och bemötande samt försäljning eller har flera års erfarenhet av branschen.

Sagt om kursen

”Nyttig kurs med ’value for money’ oavsett antal erfarenhetsår!”

”Utbildaren var väldigt bra. Han såg till att alla var delaktiga och med i konversationen.”

”Väldigt bra utbildning. Alla borde gå den.” 

 

Nivå A riktar sig till dig som är relativt ny inom service på hotell- och restaurang som alternativt ska påbörja arbetet.

Nivå B riktar sig till dig som har flera års erfarenhet inom service på hotell- och restaurang.

Sagt om kursen

”Jättebra och fantastiskt inspirerande!”

”Suveränt duktig kursledare!”

Datum och anmälan

Kursen är avslutad

Här kan ni läsa mer om hur projektet behandlar personuppgifter: GDPR